Apraksts
Darba apraksts:
Mediju plānotāji, pamatojoties uz savām zināšanām par dažādu mediju specifiku un reklāmas reitingiem, plāno, kā dažādu veidu reklāmas materiālus izvietot plašsaziņas līdzekļos, piemēram, avīzēs, žurnālos, katalogos, televīzijā, radio vai tirdzniecības vietās.
Mediju plānotāji sadarbojas ar klientiem, kuri vēlas izvietot sava uzņēmuma vai preču reklāmas. Viņi izzina klientu produktu specifiku un produkta mērķauditoriju - cilvēku grupu, kam šis konkrētais produkts vai pakalpojums paredzēts, - klienta vēlmes un finansiālās iespējas. Novērtējot visus iepriekšminētos faktorus, mediju plānotāji izlemj, vai šā klienta reklāmas labāk likt preses izdevumos vai rādīt televīzijā, vai izmantot vēl kādus citus medijus. Ja, piemēram, kā labākais veids konkrētā klienta produkta reklamēšanai ir izvēlēta televīzija, mediju plānotāji izvēlas un iesaka, kādi raidlaiki būtu paši piemērotākie, lai reklāmu redzētu tās cilvēku grupas, piemēram, jaunieši vai pusmūža cilvēki, kurām produkts paredzēts. Lai veiksmīgi atrastu vislabāko reklamēšanas veidu, mediju plānotājiem labi jāpārzina tirgū esošo mediju piedāvājumus, iespējamās priekšrocības. Mediju plānotāji regulāri izskata un izvērtē mediju piedāvājumus, novitātes, cenu pārmaiņas. Visu šo informāciju izmanto savā darbā, kā arī ar to iepazīstina savus kolēģus un partnerus, kuri veido vai adaptē (piemēro) Latvijas apstākļiem citās valstīs izveidotās reklāmas.
Kad mediju plānotājs izzinājis reklāmas kampaņas budžetu, mērķauditoriju, vēlamos nosacījumus reklāmas izvietošanai, viņš, izmantojot piemērotu datorprogrammu, izveido konkrētās reklāmas kampaņas grafiku - mediju plānu. Mediju plānotājs veido tabulas, ļoti precīzi nosakot visus raidīšanas vai reklāmas iespiešanas datumus un laikus, periodiskumu, ar kādu tās atkārtosies. Viņš tiekas ar preses, televīzijas, izdevniecību pārstāvjiem, lai vienotos par veicamo darbu. Saskaņo raidlaikus, izvēlas piemērotākos raidījumus, kuru laikā reklāmas tiks rādītas, izvēlas piemērotāko vietu preses izdevumos, ja paredzami drukas darbi.
Mediju plāna izveidē mediju plānotājs ņem vērā TV, radio, preses, interneta reitingu datus, pēc kampaņas vai tās laikā novērtē, cik tā bijusi vai ir veiksmīga, lai to atbilstoši koriģētu un spētu sasniegt pēc iespējas labāku galarezultātu.
Darbā pielietojamie instrumenti/aprīkojums:
Mediju plānotājs darbā lieto datoru, dažādus dokumentus, informācijas bukletus, dažādus saziņas līdzekļus, piemēram, internetu, tālruni, kā arī biroja tehniku, piemēram, faksa aparātu, skeneri, kopēšanas iekārtas.
Darba apstākļi:
Mediju plānotājs strādā biroja tipa telpās astoņu stundu darba dienu.
Darba iespējas:
Mediju plānotāji var strādāt privātās mediju vai reklāmas aģentūrās, televīzijā.
Nepieciešamā izglītība:
Nepieciešama augstākā izglītība, vēlams reklāmas zinātnēs (mācību ilgums 2,3 gadi) vai sabiedriskajās attiecībās (mācību ilgums 2,5 - 4 gadi). Nepieciešama ļoti laba datorprasme.
Iespējamais atalgojums:
440 - 660 Ls Mediju plānotāja algas apmērs atkarīgs no uzņēmuma, kā arī īstenoto projektu daudzuma. Parasti ir noteikts mēneša atalgojums, un pēc uzņēmuma vadītāja ieskatiem iespējamas regulāras vai vienreizējas prēmijas par labiem sasniegumiem vai īpašiem risinājumiem darba veikšanā.
Ko tu vari darīt jau šodien?:
Vai tevi aizrauj reklāmas bizness, vai tev šķiet, ka reklāmas ir būtiska un neatņemama mūsdienu sabiedrības izpausmes sastāvdaļa?
Attīsti māku sadarboties ar cilvēkiem, uzklausīt citus, prasmi pieņemt lēmumus un veicini analītiskas domāšanas iemaņas. Ļoti labs treniņš šo īpašību attīstīšanai būs piedalīšanās dažādos sabiedriskos projektos un pasākumos, varbūt pats izdomā un realizē kādu projektu? Piemēram, izdomā un īsteno kādu labdarības akciju, tādējādi palīdzot bērniem vai dzīvniekiem. Šīs aktivitātes attīstītu arī komunikācijas spējas, kas ļoti noder mediju plānotāja darbā.
Pievērs īpašu uzmanību tādiem mācību priekšmetiem kā informātika, matemātika, latviešu valoda un literatūra un svešvalodas.
Informācijas avots: Nodarbinātības valsts aģentūra
Uzņēmumi profesijā
Profesijas, kurās Jūs varētu būt ieinteresēts
Uzņēmuma ieteiktās studiju programmas
Hive
1 ieteikumi
Mārketinga un tirdzniecības vadība
Biznesa augstskola Turība
- 52 uzņēmuma ieteikumi