Apraksts
Darba saturs: Klientu apkalpošanas speciālists apkalpo klientus bankā vai komercuzņēmumos, informējot viņus par pieejamajām precēm un pakalpojumiem, tobrīd aktuālajām akcijām un jaunumiem, sniedzot nepieciešamās izziņas vai izpildot klienta lūgtās darbības. Klientu apkalpošanas speciālists piedāvā klientam uzņēmuma produkciju, runājot ar viņu klātbūtnē vai pa tālruni, piemēram, sniedz izziņas, dažādas apdrošināšanas iespējas, saimniecības un ikdienas preces no katalogiem, reklāmas ievietošanas iespējas dažādos preses izdevumos, informē par lidostu pakalpojumiem. Klientu apkalpošanas speciālists izskaidro klientam produkta īpašības, cenu daudzveidību, produkta priekšrocības salīdzinājumā ar citiem produktiem. Viņš arī uzklausa klientu vēlmes, konsultē viņus par efektīvāko risinājumu, piedāvā papildpakalpojumus, atlaides, izdevīgākus nosacījumus un citas priekšrocības, sniedz informāciju par uzņēmuma darbību. Klientu apkalpošanas speciālists arī risina dažādas problēmsituācijas, ar kurām saskāries klients, saņemot konkrētā uzņēmuma pakalpojumus vai lietojot tā piedāvātās preces, nepieciešamības gadījumā viņš piesaista citus kompetentus speciālistus jautājuma atrisināšanai. Ja klientu apkalpošanas speciālists strādā bankā, viņš, kontaktējoties ar klientu, izzina viņa vēlmes un tās klienta uzdevumā īsteno - veic norēķinus, pārskaita naudu no klienta konta citā vai arī ieskaita naudu klienta kontā. Viņš arī piedāvā klientam aktuālos bankas produktus un sniedz par tiem informāciju, piemēram, aicina noformēt kredītlīniju, pilngadības krājkontu, mērķa krājkontu (iespēja krāt naudu konkrētam mērķim), izmantot līzinga piedāvājumus (naudas aizdevums kādas preces iegādei), izmantot interneta bankas pakalpojumus, investēt finanses dažādos fondos (piemēram, pirkt vērtspapīrus). Ja klients izvēlas kādu no šiem produktiem, klientu apkalpošanas speciālists sastāda līgumu par pakalpojuma izmantošanu un iereģistrē uzskaites sistēmā. Lai pārzinātu konkrētā uzņēmuma piedāvāto produktu/piedāvājumu sortimentu, jaunumus un/vai izmaiņas tajā, klientu apkalpošanas speciālists regulāri piedalās specializētās apmācībās.
Darbā pielietojamie instrumenti/aprīkojums: Klientu apkalpošanas speciālists darbā lieto datoru, īpašas programmas un speciāli aprīkotu tālruni (tālruni ar austiņām un mikrofonu, lai vienlaikus ar informācijas sniegšanu klientam būtu iespējams strādāt ar datoru), kā arī dažādu veidu biroja tehniku, piemēram, printeri, skeneri, kopēšanas iekārtu.
Darba apstākļi: Klientu apkalpošanas speciālists strādā biroja tipa telpās, astoņas darba stundas dienā. Nereti tas ir maiņu darbs pēc iepriekš saskaņota darba grafika, strādājot arī vakaros, brīvdienās un svētku dienās.
Darba iespējas: Klientu apkalpošanas speciālists var strādāt valsts iestādēs, kā arī jebkurā uzņēmumā, kas sniedz pakalpojumus vai pārdod preces, piemēram, izziņu centros, tūrisma aģentūrās, bankās, tīkla pārdošanas uzņēmumos.
Nepieciešamā izglītība: Klientu apkalpošanas speciālista profesiju var apgūt profesionālās vidējās izglītības iestādēs 3 - 4 gadu laikā, vai mācoties profesionālās pilnveides kursos.
Iespējamais atalgojums: 356 - 711 EUR Algas apmērs atkarīgs no speciālista profesionalitātes un uzņēmuma specifikas.
Ko tu vari darīt jau šodien?: Vai tevi saista darbs ar cilvēkiem, vai patīk viņiem palīdzēt dažādās situācijās? Vai esi atsaucīgs? Vai tev padodas informācijas meklēšana un analizēšana? Klientu apkalpošanas speciālista darbā svarīga ir māka kontaktēties ar dažādiem cilvēkiem, izzināt viņu vēlmes, atrast un izanalizēt viņiem nepieciešamo informāciju, kā arī saprotamā veidā to izskaidrot klientiem.
1. Vērtīga ir prasme sarunās būt diplomātiskam un viegli rast kompromisus dažādās problēmsituācijās. Spēju izklāstīt un pamatot savas domas, uzklausīt citus, analizēt dažādus viedokļus palīdzēs attīstīt, piemēram, dalība skolas un ārpusklases aktivitātēs, interešu un diskusiju grupās, skolēnu pašpārvaldē.
2. Šajā profesijā būtiskas ir arī svešvalodu zināšanas, kuras var pilnveidot, skatoties ārzemju televīzijas pārraides, lasot preses izdevumus un grāmatas valodā, kuru vēlies apgūt.
3. Īpašu uzmanību pievērs tādiem mācību priekšmetiem kā biznesa ekonomiskie pamati, psiholoģija, svešvalodas un informātika.
Informācijas avots: Nodarbinātības valsts aģentūra
Uzņēmumi profesijā
Labākie jaunieši profesijā
Profesijas, kurās Jūs varētu būt ieinteresēts
Virtuālā prakse
Uzņēmuma ieteiktās studiju programmas
Lieliska dāvana
2 ieteikumi
Ekonomika – bakalaura studiju programma
Latvijas Universitāte
- 32 uzņēmuma ieteikumi
Uzņēmējdarbības vadība
Augstskola RISEBA
- 28 uzņēmuma ieteikumi
SIA "Meža un koksnes produktu pētniecības un attīstības institūts"
1 ieteikumi
Administratīvie un sekretāra pakalpojumi
Jelgavas Tehnikums
- 2 uzņēmuma ieteikumi
IKEA
4 ieteikumi
Mārketings, reklāma un sabiedriskās attiecības (Komercdarbība)
Biznesa vadības koledža
- 3 uzņēmuma ieteikumi
Mārketings, reklāma un sabiedriskās attiecības (Komercdarbība)
Biznesa vadības koledža
- 3 uzņēmuma ieteikumi
Mārketings un tirdzniecība
Biznesa augstskola Turība
- 6 uzņēmuma ieteikumi
Mārketings un tirdzniecība
Biznesa augstskola Turība
- 6 uzņēmuma ieteikumi
SIA ''AIZDEVUMS.LV''
2 ieteikumi
Komunikācija un sabiedriskās attiecības, profesionālā bakalaura studiju programma
Vidzemes Augstskola
- 21 uzņēmuma ieteikumi
Uzņēmējdarbība un vadīšana
Rīgas Tehniskā universitāte
- 3 uzņēmuma ieteikumi
DNB ASA Latvijas filiāle
2 ieteikumi
Finanses
Banku augstskola
- 86 uzņēmuma ieteikumi
BSc in Economics and Business
Stockholm School of Economics in Riga
- 86 uzņēmuma ieteikumi
AS Expobank
2 ieteikumi
Starptautiskās ekonomiskās attiecības – profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programma
Latvijas Universitāte
- 2 uzņēmuma ieteikumi
Starptautiskā ekonomika un komercdiplomātija – bakalaura studiju programma
Latvijas Universitāte
- 3 uzņēmuma ieteikumi
AS ''Virši-A''
2 ieteikumi
Personāla vadība
Augstskola RISEBA
- 8 uzņēmuma ieteikumi
Mikro, mazo un vidējo uzņēmumu vadība (Biznesa vadība)
Biznesa vadības koledža
- 2 uzņēmuma ieteikumi
SIA Hortus Digital
1 ieteikumi
Datorsistēmas
Rīgas Valsts tehnikums
- 6 uzņēmuma ieteikumi
Alfa Finance SIA
3 ieteikumi
Uzņēmējdarbības vadīšana
Banku augstskola
- 64 uzņēmuma ieteikumi
BSc in Economics and Business
Stockholm School of Economics in Riga
- 86 uzņēmuma ieteikumi
Vadības zinības – bakalaura studiju programma
Latvijas Universitāte
- 50 uzņēmuma ieteikumi
Baltikums Bank AS
3 ieteikumi
Finanšu menedžments – profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programma
Latvijas Universitāte
- 19 uzņēmuma ieteikumi
BSc in Economics and Business
Stockholm School of Economics in Riga
- 86 uzņēmuma ieteikumi
Finanses
Banku augstskola
- 86 uzņēmuma ieteikumi
Swedbank
1 ieteikumi
Banku darbība
Banku augstskola
- 8 uzņēmuma ieteikumi
TRANSCOM WORLDWIDE LATVIA
3 ieteikumi
Telekomunikācijas
Rīgas Tehniskā universitāte
- 14 uzņēmuma ieteikumi
Telekomunikācijas
Rīgas Tehniskā universitāte
- 14 uzņēmuma ieteikumi
Telekomunikācijas
Rīgas Tehniskā universitāte
- 14 uzņēmuma ieteikumi
Cabot Corporation
6 ieteikumi
Starpkultūru sakari Latvija - Francija
Latvijas Kultūras akadēmija
- 1 uzņēmuma ieteikumi
Klasiskā filoloģija – maģistra studiju programma
Latvijas Universitāte
- 1 uzņēmuma ieteikumi
Starpkultūru sakari Latvija - Vācija
Latvijas Kultūras akadēmija
- 1 uzņēmuma ieteikumi
Starpkultūru sakari Latvija – Nīderlande/Vācija
Latvijas Kultūras akadēmija
- 1 uzņēmuma ieteikumi
Starpkultūru sakari Latvija-Spānija
Latvijas Kultūras akadēmija
- 1 uzņēmuma ieteikumi
Starpkultūru sakari Latvija-Francija/Beļģija
Latvijas Kultūras akadēmija
- 1 uzņēmuma ieteikumi
Select Latvia
2 ieteikumi
Starpkultūru sakari Latvija-Ziemeļvalstis
Latvijas Kultūras akadēmija
- 3 uzņēmuma ieteikumi
Somugru studijas – bakalaura studiju programma
Latvijas Universitāte
- 2 uzņēmuma ieteikumi
Webhelp Riga
2 ieteikumi
Starpkultūru sakari Latvija-Ziemeļvalstis
Latvijas Kultūras akadēmija
- 3 uzņēmuma ieteikumi
FILOLOĢIJA (ANGĻU FILOLOĢIJA)
Daugavpils Universitāte
- 1 uzņēmuma ieteikumi
Luminor Bank AS Latvijas filiāle
3 ieteikumi
Uzņēmējdarbības vadīšana
Banku augstskola
- 64 uzņēmuma ieteikumi
Vadības zinības – bakalaura studiju programma
Latvijas Universitāte
- 50 uzņēmuma ieteikumi
BSc in Economics and Business
Stockholm School of Economics in Riga
- 86 uzņēmuma ieteikumi
BBC Prim
1 ieteikumi
Uzņēmējdarbības vadība
Biznesa augstskola Turība
- 66 uzņēmuma ieteikumi
Monro M
1 ieteikumi
Administratīvie un sekretāra pakalpojumi
Jelgavas Tehnikums
- 2 uzņēmuma ieteikumi
HAVAS Latvia
1 ieteikumi
Aviācijas transports
Rīgas Tehniskā universitāte
- 2 uzņēmuma ieteikumi